Alla inlägg under januari 2013

Av Klara & Ella - 31 januari 2013 20:10

Tjolahopp på er! Här är några bilder på när jag var i Firgrove.

Jag och Goldy travde till vingården och då skulle vi lasta. Det gick rätt bra :)

 

Sen åkte vi raka vägen till Firgrove. Judy hade lovat att ge mig skjuts dit så redan klockan 6.00 i morse åkte vi dit.

Resan var rätt lång men vi ramla inte av någon bro :) När vi kom fram så tvättade jag av min svettiga häst som ofta är nervös när hon åker transport.

   

Jag torkade av henne sen och lät henne äta frukost:) Sen gick jag bort till Mrs. Packard som hade dukat fram frukost till mig. Vi pratade i telefon igår och jag sa vad jag ville ha. När jag var framme satte jag mig ner och åt =)

 

En tårtbit och sked,och ett glas mjölk och en tekaka med smör och skinka på. Frukosten var god och jag tackade Mrs. Packard och gick sedan till stallet. Jag pratade där med Felicity som precis vaknat och hon bad mig mata hästarna i stallet och ge dem vatten och mocka... Jaha... Jag som skulle gå ner och hjälpa Andy med att hitta fårklipparen. Men det fick bli en annan dag. Sen när jag var klar med det så fick jag PENGAR av Felicity. Efter det..Borstade jag och kratasde hovarna. Sen ledde jag ut henne på stallplanen. Goldy var taggad. Jag tränsade och sadlade och la på ländtecket.

 

Vi styrde vår kosa mot valedalesjön. Det började i skritt ut genom byn. Sedan blev det trav när vi svängde in på den lilla stigen. Det var så mysigt att bara rida där själv :)

 

Sen tog vi lite kort galopp vid det slingriga och jag tänkte svänga in till Bregsklättrarstugan men det var inte så kul. Vi red istället vidare till Valedalesjön. Vi skrittade ner för den långa backen.

 

När vi var nere pratade jag med Mr.Anderson(tror jag) och han sa att jag fick bada lite. Jag bad Mr. Anderson håll koll på Sadel och det och sen travade vi till vattnet och badade!

 

Sen när vi badat klart fick jag låna en handuk av Mr. Anderson att torak av henne med. Sen red vi mot valedale där vi skulle stanna för lunch

Vi galopperade ner till valedale. Där åt vi som sagt vad lunch :)

   

när vi ätit upp så red vi tillbaka hem för dagen. Juste. FirGrove!

 

När vi var hemma så sov vi. Sen imorgon åker vi hem!

//Cornelia Starcamp

Av Klara & Ella - 31 januari 2013 07:49

Klara:Någon som håller med mig om att starstable är det bästa spelet som finns?

Av Klara & Ella - 30 januari 2013 19:01

 Hej! Idag nyligen och förut när jag var inne på StarStable så tänkte jag att en önskelista på lite saker jag vill ha. Här kommer den,vet dock inte vad allt kostar:

    Det är dom benlindor jag vill ha!

    Det här är 3 sadelväskor och 2 husdjur jag vill ha!

    Här är det settet GÅD och svans och man rosettern som jag vill ha!

Sen har jag också tränat Golden Star som jag kallar Goldy i både dressyr och hoppning. Först i dressyr. Jag tränade i tävlingskläderna och Goldy gick såå fint på tygeln. Hon trodde väll antagligen att det var tävling då så   

Sen när vi var klara så var det bara att mata och ge vatten,borsta och kratsa hovarna och sen på med benlindor och svettäcke och grimma och sen ut i hagen!

 

Jaa min sötis hon är för gullig! <333 Love U 4 Ever Goldy!!! imorgon blir det uteritt i skogen i Firgrove. Felicity har lovat mig att jag ska få en stallplats där för dagen så tidigt i morgon morgon så bär det av mot Firgrove!  

//Cornelia Starcamp

Av Klara & Ella - 29 januari 2013 19:37

Hej hej och välkommen säger vi till er som kan rida in i GÅD(för er som inte kan det   synd) Idag så tänkte ju jag att ta en bild när jag RED in i GÅD men det blev en då jag OCH Klara stod utanför grinden. Och jag har tänkt att ha en tillagd ska i varje bild jag gör så har kommer typ första bilden. Jag tänk att jag och Klara kunde ha Hästuppfödning i GÅD stallet. Vet nt vad klara tkr om det men få väll prata om det i skolan   Here is the Pic

 

aa som ni ser. Nyckeln på marken och en skylt! Vi har bara öppet vissa tider

//Cornelia Starcamp 

Av Klara & Ella - 29 januari 2013 06:23

Hej och godmorgon på er! Idag så kommer jag ju in i GÅD och då tänkte jag att när jag rider in så ska jag ta ett härligt kort. Jag är ensam hemma tills Pappa kommer hem straxt efter 4!?!
Jag kommer inte spela StarStable nu men firekt när jag kommer hem jag lovar. Ni kan då hitta mig i GÅD!!!!!!

Av Klara & Ella - 28 januari 2013 15:54

Hejsan på er alla!!! Idag när jag skulle rida till Conrad(smeden) så fick jag syn på dessa hästar som svävade i luften!! FAIL!!!!!

 

 Plus att jag kommer in i GÅD imorgon!!!!!! Yey!!!!!!!!!

Av Klara & Ella - 27 januari 2013 14:03

Hej idag har jag och Linda varit i biblioteket och läst böcker  

 

  Det fanns många böcker om häxor där  

Av Klara & Ella - 25 januari 2013 17:12

Okej vi börjar med dagens fail. Jag vet inte riktigt vart jag är men det stod Demascusgruvan när jag red dit. Sen sjönk jag!! Ble såå rädd!!!  

 

Ja som ni ser! FAIL!!


Och sen ska ni få se lite mer av mitt hemstall!

Mitt förråd:

 

Och sen!

Slask och garderob:

 

Jaa det var lite av mitt hemstall. Kmr mer imorn då jag i princip kommer tillbringa min tid framför skärmen hela dagen!  

//Cornelia Starcamp

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken färg tänker du på när du hör ordet starstable?
 turkos
 lila
 gul
 vit
 rosa
 grå
 grön
 blå
 orange
 röd
 ALLA!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ni som har besökt oss skriv det här!


Ovido - Quiz & Flashcards